Regulamin Sklepu www.metalzbyt-bytom.pl

obowiązuje od dnia 21.03.2024

Serwis www.metalzbyt-bytom.pl , dalej jako „Sklep”, prowadzony jest przez Przedsiębiorstwo Obrotu Wyrobami Metalowymi „METALZBYT” Sp. z o.o. z siedzibą w Bytomiu, adres: ul. Powstańców Warszawskich 46, 41-902 Bytom, nr tel. 530-33-15-05,       e-mail metalzbyt.bytom@onet.eu, wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach, pod numerem 0000180689, o kapitale zakładowym w wysokości 166950,00 złotych, wpłaconym w całości, NIP 626-23-42-822, dalej jako „Spółka”.

Słowniczek

Do celów niniejszego regulaminu stosuje się następujące definicje:

KONSUMENT – osoba fizyczna, która zgodnie z art. 22(1) kodeksu cywilnego dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, która zgodnie z art. 43(1) kodeksu cywilnego prowadzi we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową w związku z czynnościami prawnymi, których zakres obejmuje treść niniejszego regulaminu.

PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

KLIENT – konsument, przedsiębiorca lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, który zawiera umowę sprzedaży w Sklepie Internetowym metalzbyt-bytom.pl; kupujący jest jednocześnie usługobiorcą.

SPRZEDAWCA – przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy objęty niniejszym regulaminem, tj. Spółka pod firmą Przedsiębiorstwo Obrotu Wyrobami Metalowymi „METALZBYT” Sp. z o.o., REGON 273534916, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000180689, o kapitale zakładowym w wysokości 166950,00 złotych; sprzedawca jest jednocześnie usługodawcą.

TOWAR – wszelkie rzeczy oferowane do sprzedaży w Sklepie Internetowym www.metalzbyt-bytom.pl

ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Kupującego lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, którego celem jest zawarcie umowy sprzedaży Towaru, przez wskazanie Towaru, rodzaju i jego liczby. 

KOSZYK ZAMÓWIEŃ – program informatyczny udostępniany przez Sprzedawcę na stronie www.metalzbyt-bytom.pl, który umożliwia składanie Zamówienia. 

UMOWA SPRZEDAŻY – umowa przez którą Sprzedawca – przedsiębiorca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność rzeczy (Towaru) i wydać mu rzecz, a Kupujący zobowiązuje się rzecz (Towar) odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ – Umowa Sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedającym (Przedsiębiorcą) a Kupującym (Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta) zawierana bez jednoczesnej fizycznej obecności stron umowy, za pomocą jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie. 

LOKAL PRZEDSIĘBIORCY – siedziba Przedsiębiorcy, w której sprzedawca – Przedsiębiorstwo Obrotu Wyrobami Metalowymi „METALZBYT” Sp. z o.o. – prowadzi swoją działalność gospodarczą na stałe pod adresem: 41-902 Bytom, ul. Powstańców Warszawskich 46, 

TREŚCI CYFROWE – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.

USŁUGODAWCA – przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy objęty tym Regulaminem, tj. Przedsiębiorstwo Obrotu Wyrobami Metalowymi „METALZBYT” Sp. z o.o., NIP 626-23-42-822, REGON 273534916, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000180689, o kapitale zakładowym w wysokości 166950,00zł. Usługodawca może być jednocześnie sprzedawcą.

USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej przez Usługodawcę drogą elektroniczną; Usługobiorca może być jednocześnie Kupującym.

ADRESAT – podmiot wskazany przez Usługobiorcę jako właściwy do odebrania przesyłki.

GWARANCJA – dobrowolne zobowiązanie się producenta, udzielane na podstawie oświadczenia gwarancyjnego, określające jego obowiązki oraz uprawnienia Kupującego (Konsumenta) lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, w przypadku gdy towar nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu.

KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późniejszymi zmianami).

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień na towary, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży towarów, dostarczania Klientom towarów, uprawnień Klientów do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji, a także sposób dokonywania zwrotów towarów.

  2. Do przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na towary wymagany jest komputer albo inne urządzenie (smartfon, tablet) z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

  3. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji. Złożenie zamówienia na towary znajdujące się w asortymencie Sklepu wymaga zarejestrowania się zgodnie z postanowieniami regulaminu.

§ 2

Rejestracja i logowanie

  1. W celu prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz realizacji zamówień Klient powinien dokonać rejestracji w Sklepie. W tym celu Klient wypełnia on-line formularz rejestracji, podając swój adres e-mail, wybrane przez siebie hasło składające się z ośmiu znaków oraz numer telefonu (dobrowolnie), a także zobowiązany jest zaakceptować regulamin Sklepu. Po zarejestrowaniu się w Sklepie na podany w procesie rejestracji adres e-mail Klienta przesłane zostanie potwierdzenie rejestracji.

  2. Rejestracja w Sklepie i korzystanie z funkcjonalności Sklepu są bezpłatne.

  3. W celu wyrejestrowania ze Sklepu należy po zalogowaniu się na konto Klienta postępować zgodnie z instrukcjami znajdującymi się w zakładce „Moje konto”, „Wyrejestrowanie” albo wysłać wiadomość e-mail na adres biuro@metalzbyt-bytom.pl z adresu podanego przez Klienta w zakładce „Moje konto” z prośbą o wyrejestrowanie za pośrednictwem biura obsługi Klienta.

  4. Rejestracja w Sklepie wymaga zapoznania się z regulaminem, co w procesie rejestracji Klient potwierdza, zaznaczając okienko „Oświadczam, że zapoznałem się z regulaminem i zgadzam się z jego postanowieniami”.

  5. Logowanie do Sklepu odbywa się przy użyciu adresu e-mail podanego podczas rejestracji do Sklepu oraz hasła, o którym mowa w pkt 1. Dane podane przy rejestracji oraz hasło mogą zostać zmienione po zalogowaniu się na konto Klienta w zakładce „Twoje konto”, „Twoje dane”.

  6. Klient proszony jest o zachowanie w tajemnicy loginu (adresu e-mail) i hasła do swojego konta w Sklepie oraz podanych danych adresowych umożliwiających dostawę zamówienia do Klienta.

§ 3

Warunki realizacji zamówienia

  1. Informacje o towarach dostępnych w asortymencie Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.

  2. Przedmiotem sprzedaży są towary fabrycznie nowe, wolne od wad, prezentowane przez Sklep w chwili składania zamówienia przez Klienta.

  3. Ceny towarów na stronie internetowej Sklepu wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).

  4. Ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy; koszty dostawy zależą od wybranego sposobu dostarczenia towaru do Klienta, a także od wartości oraz cech zamówionego towaru (m.in. jego wagi i rozmiaru) i podawane są przy wyborze sposobu dostawy towaru przez Klienta.

  5. Całkowity koszt zamówienia obejmujący cenę towarów wraz z kosztami dostawy wskazany jest w koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta.

  6. Klient może składać zamówienia na towary przez siedem dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.

  7. W celu złożenia zamówienia na towary Klient powinien:

    1. zalogować się na konto Klienta w Sklepie;

    2. wybrać towar będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;

    3. wybrać sposób dostawy i płatności przedmiotu zamówienia;

    4. wpisać dane odbiorcy zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa towaru, a także numer telefonu, pod którym Spółka może skontaktować się z Klientem w sprawach związanych z zamówieniem;

    5. wpisać dane do faktury, jeżeli Klientowi ma zostać wystawiona i wysłana faktura VAT; Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej; faktury wysyłane będą na adres e-mail wskazany w koncie Klienta;

    6. potwierdzić zamówienie przyciskiem: „Zamawiam i płacę”;

    7. opłacić zamówienie w jednym z dostępnych sposobów płatności.

  8. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Spółce oferty zawarcia umowy sprzedaży zamówionego towaru w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego.

  9. Po złożeniu zamówienia na adres poczty elektronicznej Klienta wysłane zostanie w ciągu siedmiu dni potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Spółkę.

  10. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia stanowi oświadczenie Spółki o przyjęciu oferty, o której mowa w pkt 8.

  11. Umowa zawarta pomiędzy Konsumentem a Spółką dotycząca zakupu towaru ma charakter terminowy i trwa przez okres realizacji zamówienia.

  12. Realizacja zamówienia następuje po otrzymaniu przez Spółkę pełnej płatności lub, w przypadku płatności realizowanej przez podmiot realizujący płatności, po potwierdzeniu przez ten podmiot poprawnego wykonania pełnej płatności.

  13. Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej umowy sprzedaży w ciągu siedmiu dni. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w tym terminie Spółce przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży.

§ 4

Sposoby płatności

  1. Zamówienia złożone w Sklepie mogą być opłacone wyłącznie z góry (przed wysłaniem zamówionego towaru).

  2. Zapłaty można dokonać kartą płatniczą albo w jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych przez Spółkę, za pośrednictwem podmiotu realizującego płatności. Lista dostępnych form płatności jest dostępna na stronie www.metalzbyt-bytom.pl

§ 5

Dostawa zamówień

  1. Przedmiot zamówienia zostanie dostarczony Klientowi jedynie na terenie Polski, na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu, w zależności od wyboru Klienta, kurierem lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.

  2. Klient jest zobowiązany do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma być dostarczony przedmiot zamówienia. Miejscem spełnienia świadczenia z umowy sprzedaży towaru przez Spółkę jest miejsce dostawy pod adresem wskazanym przez Klienta.

  3. Na stronie internetowej Sklepu przedstawiającej dany towar zamieszczana jest informacja o liczbie dni roboczych (dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki zawierającej dany towar.

  4. Jeżeli przedmiotem zamówienia jest kilka towarów o różnych terminach dostawy, nadanie przesyłki nastąpi w czasie określonym dla towaru z najdłuższym terminem dostawy. Czas dostawy zamówienia wskazany jest w koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta.

  5. Informacja, o której mowa w pkt 3 i 4, określa maksymalny czas dostarczenia zamówienia liczony od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji do chwili przesłania przedmiotu zamówienia do Klienta, wedle Jego wyboru, za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej. W przypadku braku informacji o terminie nadania przesyłki z przedmiotem zamówienia, zamówienie realizowane jest w terminie 14 dni roboczych.

  6. W momencie wydania towarów sprzedawca dostarcza kupującemu paragon fiskalny w formie elektronicznej lub wraz z przesyłką w formie papierowej. Na żądanie nabywcy Sprzedawca wystawia fakturę VAT w formie elektronicznej lub papierowej. Przedsiębiorcy na prawach konsumenta sprzedawca dostarcza wyłącznie fakturę VAT.

  7. Koszt dostawy towaru ponosi Kupujący. Koszt dostawy jest zależny od łącznej ceny zamawianych towarów, formy dostawy oraz formy płatności. Kalkulacja ostatecznego kosztu dostarczenia dokonywana jest na pierwszym etapie składania zamówienia online (w koszyku zamówień).

§ 6

Zasady reklamacji

  1. Spółka jest zobowiązana do dostarczenia Klientom towaru bez wad fizycznych i prawnych.

  2. Wadą fizyczną jest niezgodność dostarczonego towaru z umową.

  3. Pod użytym w niniejszym paragrafie pojęciem Konsument należy rozumieć również Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, chyba że co innego wynika z postanowień szczególnych.

  4. Spółka odpowiada wobec Konsumenta za zgodność towaru z umową, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Konsumentowi, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Spółkę, jego poprzedników prawnych lub osoby działającego w ich imieniu, jest dłuższy.

  5. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym paragrafie do Umów zawartych pomiędzy Spółką i Konsumentem zastosowanie mają postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

  6. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

  7. W celu rozpatrzenia reklamacji przez Spółkę Konsument powinien dostarczyć Spółce reklamowany towar wraz z opisem reklamacji.

  8. Opis reklamacji z tytułu niezgodności z umową powinien zawierać dane Konsumenta składającego reklamację (imię i nazwisko, dane kontaktowe) oraz wskazanie przyczyny reklamacji i treść żądania. Konsument może skorzystać z wzoru opisu reklamacji, który znajduje się w zakładce „Reklamacja” i może zostać pobrany i wydrukowany.

  9. Reklamację z tytułu niezgodności z umową (tj. reklamowany towar i opis reklamacji na formularzu albo w innej formie pisemnej) Konsument powinien odesłać na adres:  41-902 Bytom ul. Powstańców Warszawskich 46

  10. Konsument może także przesłać opis reklamacji e-mailem na adres biuro@metalzbyt-bytom.pl, a reklamowany towar przesłać do Spółki na adres:41-902 Bytom ul. Powstańców Warszawskich 46

  11. Spółka w ciągu 14 dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta, wysyłając e-mail na podany w Sklepie adres Konsumenta.

  12. Spółka może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Spółka może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Spółki. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Spółki, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

  13. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Spółki uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

  14. Spółka dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Spółka została poinformowana przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Spółka.

  15. Konsument udostępnia Spółce towar podlegający naprawie lub wymianie. Spółka odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

  16. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Spółka demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

  17. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

  18. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

a) Spółka odmówiła doprowadzenia towaru do zgodności z umową 

b) Spółka nie doprowadziła towaru do zgodności z umową

c) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Spółka próbowała doprowadzić towar do zgodności z umową;

d) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w niniejszym paragrafie (tj. naprawa lub wymiana towaru)

e) z oświadczenia Spółki lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. 

  2. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.

  3. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową. 

  4. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Spółce na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

  5. Spółka dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  6. Niezależnie od prowadzenia postępowania reklamacyjnego, Konsument ma prawo dostępu do pozasądowych procedur rozpatrywania reklamacji i środków zaskarżenia.

  7. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Konsumenta Spółka niezwłocznie wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez Konsumenta oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. W przypadku braku możliwości wymiany towaru, usunięcia wady towaru lub obniżenia ceny Spółka zwróci należność niezwłocznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  8. Towary powinny być zwrócone przez Konsumenta w stanie niezmienionym. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

  9. W razie nieuznania przez Spółkę reklamacji, a Konsument nie zgadza z jego decyzją może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego. Istnieje również możliwość pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży zawartych pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, za pomocą Platformy ODR, która stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. Platforma ODR działająca pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii.

  10. W obrocie między przedsiębiorcami, to znaczy w przypadku sprzedaży towaru Klientowi niebędącemu Konsumentem, na podstawie art. 558 § 1 k.c. wyłączona jest odpowiedzialność Spółki z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności Spółka nie ponosi odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.

§ 7

Zasady gwarancji

  1. Towary sprzedawane przez Spółkę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź dystrybutora.

  2. Warunki gwarancji i czas jej trwania podawane są w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta.

  3. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w dokumencie gwarancji.

  4. Konsument może skorzystać, według swojego wyboru, z uprawnień gwarancyjnych bezpośrednio u gwaranta (producenta lub dystrybutora) we wskazanych serwisach zgodnie z warunkami zawartymi w karcie gwarancyjnej lub z uprawnień przysługujących mu od Sklepu z tytułu niezgodności towaru z umową, zgodnie z § 6 regulaminu.

§ 8

Odstąpienie od umowy

  1. Pod użytym w niniejszym paragrafie pojęciem Konsument należy rozumieć również Przedsiębiorcę na prawach konsumenta, chyba że co innego wynika z postanowień szczególnych.

  2. Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość przez okres 14 (czternastu) dni bez podawania powodów i bez ponoszenia żadnych kosztów.

  3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od daty otrzymania zrealizowanego zamówienia, to znaczy od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę inną niż przewoźnik.

  4. Konsument, który chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, powinien poinformować Spółkę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. wysłać pismo e-mailem, faksem, pocztą) przed upływem terminu do odstąpienia od umowy określonego w pkt 1.

  5. Konsument może wypełnić wzór odstąpienia od umowy dostępny on-line w zakładce „Odstąpienie od umowy” albo pobrać go i wydrukować oraz przesłać faksem albo pocztą albo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

  6. Konsument, który odstąpił od umowy ma obowiązek odesłać towar albo przekazać je Spółce lub osobie upoważnionej przez niego do ich odbioru, bez zbędnej zwłoki, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Spółkę o decyzji odstąpienia od umowy. Termin powyższy uważa się za dochowany, jeżeli Konsument odeśle zamówione towary przed upływem okresu czternastu dni.

  7. W razie odstąpienia od umowy Spółka zwraca bez zbędnej zwłoki, wszystkie kwoty otrzymane od Konsumenta, jednak nie później niż w terminie 14 dni, liczonych od dnia w którym został poinformowany o decyzji Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwrot dotyczy również kosztów poniesionej przez Konsumenta dostawy towaru, przy czym zwrotowi podlega koszt najtańszego zwykłego dostarczenia towaru. 

  8. Zwracane towary powinny być w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach prawidłowego zapoznania się z towarem. Konsument  ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towarów, które nastąpiło od dnia w którym wszedł w fizyczne posiadanie towarów lub w którym strona trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w fizyczne posiadanie towarów oraz wynikające z niewłaściwego obchodzenia się z nimi w stopniu większym niż konieczny do stwierdzenia charakteru, właściwości czy sposobu działania towarów.

  9. Spółka zwróci Konsumentowi uiszczoną przez Konsumenta należność zgodnie z postanowieniami § 9 regulaminu.

  10.  Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów, o których mowa w art. 38 Ustawy o PK, a w szczególności od Umowy:
    a) oświadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

c) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

d) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

e) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

i) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;

j) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

k) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

l) zawartej w drodze aukcji publicznej;

m) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

n) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta;

o) oświadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.

§ 9

Zwrot należności

  1. Spółka dokona zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych w przypadku:

    1. zwrotu towaru z zamówienia na skutek wykonania przez Klienta prawa odstąpienia od umowy – Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;

    2. uznania reklamacji i braku możliwości wymiany towaru lub usunięcia wady towaru;

    3. odstąpienia od umowy przez Spółkę w sytuacjach określonych w regulaminie i z mocy prawa.

  2. Spółka dokona zwrotu pieniędzy na rachunek bankowy Klienta (w tym powiązany z kartą płatniczą Klienta), przy użyciu którego nastąpiła płatność na rzecz Spółki, albo inny, podany przez Klienta, wedle Jego wyboru.

§ 10

Dane osobowe i prywatność

  1. Administratorem danych osobowych Klienta jest Spółka: Przedsiębiorstwo Obrotu Wyrobami Metalowymi „METALZBYT” Sp. z o.o. z siedzibą w Bytomiu przy ul. Powstańców Warszawskich 46, nr tel. 530331505, e-mail metalzbyt.bytom@onet.eu

  2. Spółka przetwarza dane osobowe podane przez Klienta między innymi w celu rejestracji konta w Sklepie oraz świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Klientem i wykonywania umów sprzedaży towarów, wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa, przyjmowania i rozpatrywania reklamacji, dochodzenia i obrony przed roszczeniami, prowadzenia marketingu bezpośredniego, prowadzenia korespondencji z Klientem w celu na przykład udzielenia odpowiedzi na zadane pytania.

  3. Klient ma prawo do uzyskania informacji na temat przetwarzania jego danych osobowych, uzyskania dostępu oraz sprostowania nieprawidłowych lub uzupełnienia niekompletnych danych osobowych; żądania ograniczenia przetwarzania danych; wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w ramach prawnie uzasadnionego interesu Spółki; żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach przewidzianych prawem; cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. W celu realizacji swoich praw Klient może zgłosić się do biura obsługi Klienta lub dokonać zmiany po zalogowaniu się na konto Klienta (zakładka „Twoje konto”).

  4. W celach statystycznych i poprawy jakości funkcjonowania strony internetowej Sklepu Spółka korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. pliki cookie).

  5. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, ochrony danych osobowych Klienta oraz plików cookie znajdują się na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Polityka prywatności”.

§ 11

Newsletter

  1. Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w formie biuletynu informacyjnego („newsletter”) poprzez zaznaczenie opcji „Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera” w formularzu rejestracyjnym lub po zarejestrowaniu, w zakładce „Twoje konto”, „Newsletter”.

  2. W przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w pkt 1, Klient otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail informację z linkiem aktywacyjnym subskrypcji newslettera.

  3. Klient może w każdym czasie zrezygnować z newslettera w zakładce „Twoje konto”, „Newsletter” lub za pośrednictwem biura obsługi Klienta.


§ 12

Rodzaj i zakres usług elektronicznych

  1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów sprzedaży towaru.

  2. Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.

  3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.


§ 13

Warunki świadczenia i zawierania umów na świadczenie usługi elektronicznej

  1. Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 12 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.

  2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.

  3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

    1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,

    2. dostęp do poczty elektronicznej,

    3. przeglądarka internetowa,

    4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.

  4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.

  5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.

  6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.


§ 14

Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@metalzbyt-bytom.pl

  2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

  3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.

  4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób


§ 15

Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.), ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.) i ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344).

  2. Ewentualne spory pomiędzy Klientem a Spółką zostaną poddane rozstrzygnięciu sądu właściwego zgodnie z ustawą z 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 1575 ze zm.).

  3. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:

    1. zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (wnioskodawca może wnosić o umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu) do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę, na mocy art. 36 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706);

    2. zwrócić się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu o prawa majątkowe wynikłego z umowy do stałego polubownego sądu konsumenckiego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, o którym mowa w art. 37 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.

  4. Informacje na temat zasad i procedur tych postępowań są dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

  5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). 

  6. Konsument może zwrócić się o rozstrzygnięcie sporu konsumenckiego drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (online dispute resolution, platforma ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  7. Zmiana regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, do których należą:

    1. konieczność dostosowania postanowień regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na świadczenie usług i prowadzenie sprzedaży przez Sklep;

    2. zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sklep;

    3. wprowadzenie nowych usług, rozbudowa lub zmiana funkcjonalności Sklepu;

    4. zmiana warunków lub procesu zawierania umowy sprzedaży przez Sklep;

    5. poprawa obsługi Klientów oraz przeciwdziałanie nadużyciom;

    6. zmiana danych Sklepu, w szczególności nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków i danych zamieszczonych w regulaminie;

    7. potrzeba usunięcia z treści regulaminu błędów, omyłek pisarskich lub niejasności.

  8. Zmieniony regulamin zostaje udostępniony na stronie Sklepu w zakładce „Regulamin” i jest dostępny w wersji elektronicznej i do nieodpłatnego pobrania w formacie PDF.

  9. O zmianie regulaminu Spółka poinformuje poprzez komunikat na stronie Sklepu.

  10. Termin wejścia w życie zmienionego regulaminu wynosi co najmniej siedem dni od daty przesłania Klientowi powiadomienia o zmianie regulaminu.

  11. Zmiana regulaminu nie ma wpływu na zamówienia złożone przed zmianą regulaminu.

Załączniki:

  1. formularz odstąpienia od umowy

  2. formularz reklamacyjny